به وبلاگ کتابخانه علامه طباطبایی اسفرورین خوش آمدید

کتاب بوستان دانشمندان است.امام علی علیه السلام

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

یلدا

۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

آداب و رسوم شب یلدا

آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران

آداب رسوم شب یلدا

نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می کنند ، شب زیبایی که در شهرهای مختلف ایران آداب و رسومی دارد. 

آداب و رسوم خاص شب یلدا از گذشته تا به امروز 

یکی از مهم ترین شب های ایران باستان شب یلدا می باشد که از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان واقع شده است جشن ها و شب نشینی هایی که در این شب توسط مردم در اقصی نقاط کشور برگزار می شود یک سنت دیرینه محسوب می شود که تا امروز نیز نه تنها از ارزش آن چیزی کم نشده است بلکه جایگاه بسیار ویژه ای در نزد ایرانیان پیدا کرده است.

آداب و رسوم کشور ما در شب یلدا متفاوت تر از سایر کشور ها می باشد امروز ما قصد داریم هر آنچه که مربوط به این شب عزیز و خاص است در بخش فرهنگ و هنر نمناک برای شما کاربران عزیز بازگو کنیم. 

شب یلدا بلندترین شب سال که به زمان مابین غروب آفتاب از تاریخ 30 آذر یعنی آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب 1 دی ماه یعنی نخستین روز زمستان مربوط می شود مصادف با انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی می باشد به همین علت از آن تاریخ به بعد طول شب کوتاه تر و طول روز بیشتر می شود. 

آداب رسوم شب یلدا

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۲:۰۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

تلنگر......................................

 

مراقب افکارت باش که گفتارت می شود

مراقب گفتارت باش که رفتارت می شود

مراقب رفتارت باش که عادت می شود

مراقب عادتت باش که شخصیت می شود

مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود



 

 

۲۳ آذر ۹۸ ، ۰۹:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

داشتن شرایط اولیه ی مطالعه

۱۹ آذر ۹۸ ، ۱۲:۳۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

16 آذر روز دانشجو

ع متن روز دانشجو,c nhka[, sms روز دانشجو, اس تبریک روز دانشجو, اسمس های روز دانشجو, تصاویر روز دانشجو, چرا 16 آذر روز دانشجو, چرا روز دانشجو, روز دانشجو, عکس تبریک روز دانشجو, عکس جشن روز دانشجو, عکس نوشته روز دانشجو, عکسنوشته روز دانشجو, متن تبریک روز دانشجو, متن و عکس تلگرام روز دانشجو, عکس کده, عکس مناسبتی
۱۶ آذر ۹۸ ، ۱۰:۴۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

معرفی کتاب(آب هرگز نمی میرد)

دیدن جلد کتابی که رویش نوشته خاطرات فرمانده‌ی گردان «حضرت ابالفضل علیه‌السلام»، آن هم با عنوان «آب هرگز نمی‌میرد»، به‌خودی خود آنقدر جذاب هست که آدم را ترغیب کند به خواندن آن. شاید برای همین است که سراسر کتاب، بوی آن حضرت را به خود گرفته و راوی داستان هم، در دست‌نوشته‌ای که در ابتدای کتاب، خودنمایی می‌کند، چنین نوشته است:
«از روزی که در ۶ سالگی روضه‌ی مشک و سقا را از پدرم شنیدم تا زمانی که دستم به داس و خوشه‌های گندم گره خورد، رد این بوی خوش را گرفتم تا به زیر علم عباس علیه‌السلام رسیدم. اتفاقی نبود. در دفتر تقدیر الهی همه‌چیز حساب و کتاب داشت که با شروع جنگ تحمیلی و تأسیس یگان رزمی استان همدان–انصارالحسن علیه‌السلام - به نوکری گردان حضرت ابالفضل علیه‌السلام منصوب شدم و تشنه‌ی آب، آب حیاتی که هنوز از مشک ابالفضل علیه‌السلام می‌ریخت و به تاریخ آبرو می‌داد.»
و بعد هم با این جمله تمام کند که:
ما تشنه‌ی یک جرعه سخاوت هستیم

ادامه مطلب...
۱۱ آذر ۹۸ ، ۱۳:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

کتــــــــــــــــــــــــــــــاب..................................

۱۱ آذر ۹۸ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی