به وبلاگ کتابخانه علامه طباطبایی اسفرورین خوش آمدید

کتاب بوستان دانشمندان است.امام علی علیه السلام

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

محرم آمد.......

تصاویر متحرک و گیف های ماه محرمتصاویر متحرک و گیف های ماه محرم

تصاویر متحرک و گیف های ماه محرم

۲۹ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

25 مرداد روز خانواده و تکریم بازنشستگان گرامی باد

ز سال 1386 روز 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز 25 ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند. نقش خانواده به عنوان مهمترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می‌آید، از چنان اهمیتی برخوردار می‌باشد که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و با تقوا است. بازنشستگان عزیز! امروز ما بر این باوریم که آرامش و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور را مدیون تلاش‌های بی‌دریغ شما خردورزانی که طی سال‌های فعالیت خود از هیچ کوششی مضایقه نداشته و با پشتکار و سخت‌کوشی وصف‌ناپذیردرعرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ‌های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورده ‌اید هستیم. سخن گفتن از ارزش سالیان طولانی فعالیت سازنده شما عزیزان آسان نیست، به طور قطع این تلاش، پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام پایه‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی و انسجام نظام اداری کشور بوده است. تلاشتان را ارج می‌نهیم و پاسداری از زحماتتان را تکلیف خود می‌دانیم.
۲۵ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

تاثیر مطالعه در سلامت

مطالعه استرس را کم میکند زمانی که استرس دارید ترجیح می دهید چه کارهایی انجام دهید؟ پیاده روی کنید؟ یا موسیقی گوش دهید؟ محققان دانشگاه ساسکس اطمینان داده اند که در مواقع استرس باید مطالعه کرد. تحقیقاتی که انجام داده اند نشان داده است که مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه به استرس است. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند با مطالعه به مدت 6 دقیقه توانسته بودند استرس خود را کاهش دهند. ابت شده است که مطالعه یکی از موثرترین راه ها برای آرامش و آمادگی برای خواب می باشد. نور موبایل و تلویزیون به مغز می گویند که اکنون زمان بیدار شدن است در حالی که خواندن enlightenedکتاب در نور کم تاثیر کاملا متفاوتی دارد زیرا مغز تشخیص می دهد که اکنون زمان استراحت است. مطالعه از ما انسانی لطیف و مهربان می سازد هنگامی که کتابی را مطالعه می کنید به خصوص کتاب های داستان، از نظر احساسی به عمق داستان می روید و ارتباط احساسی با قهرمانان داستان برقرار می کنید. مطالعات نشان داده است کسانی که از نظر احساسی با داستان ارتباط برقرار می کنند در دنیای واقعی انسان های مهربان و دلسوزی هستند. مطالعه کارکرد مغز را تقویت می کند تحقیقات نشان داده است که ما انسان ها پس از مطالعه باهوش تر می شویم.چند روز پس از پایان کتاب مغز ما تغییرات مثبتی را نشان می دهد. دانشمندان دریافته اند که بهبود در کارکرد مغز به دلیل ارتباطات شدید در مغز و تغییرات عصبی است که در حافظه عضلانی ایجاد می شود.

enlightenedenlightenedenlightened

۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

سالروز شهادت سرلشگر خلبان حاج حسین لشگری

۱۹ مرداد سالروز شهادت خلبان حسین لشگری

سرلشکر خلبان حسین لشگری

آخرین آزاده‌ای که به میهن بازگشت مردی با ۶۴۱۰ روز مقـاومت در زندان‌های عراق ڪہ به‌ حق از سوی مقام معظم‌رهبری “سیدالاسرای ایران” لقب گرفت

حسین لشگری/19 مرداد سالروز شهادت سرلشکر خلبان حسین لشگری /  "سیدالاسرای ایران"
حسین لشگری/۱۹ مرداد سالروز شهادت سرلشکر خلبان حسین لشگری / “سیدالاسرای ایران”

۱۸سال اسارت سرلشگر شهید لشگری

عشقی که تورادر دل سنگر دشمن استوار و مقاوم نگه می دارد

عشقی متفاوت تر از عشق های زمینی ما بود.

تصورش هم سخت است.۱۸سال دوری از وطن و خانواده …تازه نه یک دوری ساده یک دوری پر ازسختی و مشقت…

بازی های روزگار حواس مان را پرت کرده که روزگاری یک حسین لشکری داشتیم که ۲۷ شهریور ۵۹ قبل از شروع رسمی جنگ اسیر بعثی ها شده

و ۱۸ سال اسارت کشیده…

اسارتی متفاوت از همه… اسارتی که۱۶ سال آن را به دور از صلیب سرخ گذرانده بود و هیچ کس نمی دانست که اصلا او زنده هست یا نه.

 گاهی خوب است آن چشم بند و پنبه ها را کنار بزنیم و ببینیم که این کشور یک سید الاسرا داشته که آن قدر اسارتش طولانی شده بود که یک افسر عراقی گفته بود تو به ایران باز نمی گردی بیا همین جا تشکیل خانواده بده !!

….همه ای ۱۸ سال سختی یک علت داشت و آن این که بعثی هاخواستار این بودند که حسین را مجبور کنند بگویید ایران جنگ را آغاز کرده

و با این اعتراف معادلات جنگ را عوض کنند ولی او این سال ها را تحمل کرد و حاضر به خیانت به میهن و انقلابش نشد…

…همسرشهید جلسه ای می گفت خدا حسین را فرستاد

تا سرمشقی برای همگان شود و…او اولین کسی بود که رفت و آخرین نفری بود که برگشت…

وقتی بازگشت ازاو پرسیدند این همه سال انفرادی را چگونه گذراندی واو می گفت:

برنامه ریزی کرده بودم وهرروز یکی از خاطرات گذشته خود را مرور می کردم کردم .

اسیر که شد پسرش علی۴ ماهه بود و دندان نداشت

و به هنگام آزادیش علی پسرش دانشجوی دندانپزشکی بود…

 سالهادر سلول های انفرادی بوده و با کسی ارتباط نداشت،

قرآن را کامل حفظ کرده بود، زبان انگلیسی می دانست

و برای ۲۶ سال نماز قضا خوانده بود.

حسین می گفت: ده سالی که تو انفرادی بودم سالها با یک “مارمولک” هم صحبت می شدم.

بهترین عیدی که این ۱۸ سال اسارت گرفتم، یک نصفه لیوان آب یخ بود !

 عید سال ۷۴ بود، سرباز عراقی نگهبان یک لیوان آب یخ می خورد می خواست باقی مانده آن را دور بریزد،

نگاهش به من افتاد، دلش سوخت و آن را به من داد، من تا ساعت ها از این مساله خوشحال بودم،

این را بگویم که من ۱۲ سال در حسرت دیدن یک برگ سبز، یک منظره بودم،

حسرت ۵دقیقه آفتاب را داشتم .

۱۸ مرداد ماه ۱۳۸۸ نماز که خواندند،

دیدم دست شان را سه بار بلند کردند و برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کردند.

چهار ساعت بعد هم در خانه در اثر ایست قلبی، تمام کردند.

ساعت دو نیمه شب بود که ایشان از پشت به زمین افتاده و حالت خفگی به ایشان دست داده بود

به طوری که صورت شان کبود شده بود و اصلاً نمی‌توانستند صحبت کنند ولی به من نگاه‌های عمیقی می‌کردند.

با گریه و دستپاچگی گفتم، حسین جان چه شد، چه کار کنم خدا و … مید‌یدم هر لحظه که این نفس تنگ‌تر می‌شود،

نگاهش بیشتر به من دوخته می‌شود. من می‌گفتم چه کار کنم و او فقط نگاه می‌کرد.

آن قدر نگاه شان قشنگ و زیبا بود که محال است تا پایان عمرم فراموش کنم.

آخرین مکالمه ما نگاهی بود که می‌دید من گریه می‌کنم و او می‌گفت: نگران نباش.

۱۹ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

عید غدیر خم مبارک

۱۵ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

ولادت امام هادی (ع) مبارک

See the source image

۱۵ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

بزرگداشت شهادت شهید عباس بابایی

See the source image

زندگی نامه شهید عباس بابایی، از خلبانان شهید و دلاور ایران


عباس بابایی سرلشکر خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جنگ ایران و عراق کشته شد.
 

زندگی و تحصیلات اوعباس بابایی - مسیر ایرانی

شهید بابایی در خانواده ای متوسط و مذهبی در 14 آذر سال 1329، در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» گذراند. پس از گرفتن دیپلم، در سال ۱۳۴۸ در رشته پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به آمریکا اعزام شد.

با ورود هواپیماهای پیشرفته اف – 14 به نیروی هوایی، شهید بابایی که جزء خلبان های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شکاری اف – 5 بود، به همراه تعداد دیگری از همکاران برای پرواز با هواپیمای اف–14 انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.

 

فعالیت او پس از پیروزی انقلاب

با اوج گیری مبارزات علیه نظام ستمشاهی، بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی نیروی هوایی، در جمع دیگر افراد متعهد ارتش به میدان مبارزه وارد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی گذشته از انجام وظایف روزمره، بعنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه، فعالیت می کرد.

به دلیل تعهد و شایستگی در تاریخ 7/5/1360، فرماندهی پایگاه هشتم هوایی بر عهده ی او گذاشته شد. به هنگام فرماندعباس بابایی - مسیر ایرانیهی پایگاه با استفاده از امکانات موجود آن، به عمران و آبادانی روستاهای مستضعف نشین حومه پایگاه و شهر اصفهان پرداخت و با تامین آب آشامیدنی و بهداشتی، برق و احداث حمام و دیگر ملزومات بهداشتی و آموزشی در این روستا، گذشته از تقویت خط سازندگی انقلاب اسلامی، در روند هر چه مردمی کردن ارتش و پیوند هر چه بیشتر ارتش با مردم خدمات شایان توجهی را انجام داد. بابایی، با کفایت، لیاقت و تعهد بی پایانی که در زمان تصدی فرماندهی پایگاه اصفهان از خود نشان داد، در تاریخ 9/9/1362 با ارتقاء به درجه سرهنگی به سمت معاون عملیات نیروی هوایی منصوب و به تهران منتقل گردید.

با شروع جنگ تحمیلی او با بیش از 3000 ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده، قسمت اعظم وقت خویش را در پرواز های عملیاتی و یا قرارگاه ها و جبهه های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد و تنها از سال 1364 تا هنگام شهادت، بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رسانید. شهید برای پیشرفت سریع عملیات ها و حسن انجام امور، تنها به نظارت اکتفا نمی کرد، بلکه شخصاً پیشگام می شد و در جمیع مأموریت های جنگی طراحی شده، برای آگاهی از مشکلات و خطرات احتمالی، اولین خلبان بود که شرکت می کرد. سرلشکر بابایی به علت لیاقت و رشادت هایی که در دفاع از نظام، سرکوبی و دفع تجاوزات دشمنان از خود بروز داد، در تاریخ 8/2/1366، به درجه سرتیپی مفتخر گردید.
 
 

شهادت

تیمسار عباس بابایی در سن 37 سالگی صبح روز پانزدهم مرداد ماه ،روز عید قربان، همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی (سرهنگ نادری) به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای آموزشی اف–5 از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد. تیمسار بابایی پس از انجام دادن مأموریت به هنگام بازگشت، در آسمان خطوط مرزی، هدف گلوله های تیربار ضد هوایی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به شهادت رسید.

۱۵ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

پویش ادبی اقتراح ماسک راه اندازی شد

۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

طرح کتابخوان مرداد99

۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی

کارتون کتاب..

۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه علامه طباطبایی