انسان‌شناسی قرآن؛ نوشته: مرتضی مطهری؛ انتشارات: صدرا؛ تعداد صفحات: 293

بزرگی به شاگردش گفت: ما نسبت به قرآن کبر داریم؛

شاگرد گفت: استاد معنای این سخن چیست؟

استاد گفت: یعنی برای اینکه بفهمیم در این عالم چه خبر است حاضریم همه چیز بخوانیم اِلّا کاتالوگ سازنده را که می‌شود «قرآن».

این اثر که مجموعه سخنرانی‌های گردآوری شده متفکر شهید استاد مرتضی مطهری رحمت الله علیه است، تبیین‌کننده انسان‌شناسی و جهان‌بینی از منظر قرآن است. پاسخی گویاست به این سؤال که از کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود، به کجا می‌روم .

عنوان: زایو

نویسنده: مصطفی رضایی کلورزی

ناشر: کتابستان معرفت

تعداد صفحات: 292

«سال 2041 میلادی است، ویروس «Zi.O» جهان را فرا گرفته و هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد. نسل بشریت رو به انقراض است و انسان در برابر شیوع گسترده این ویروس تسلیم شده است اما ...»


موضوع انسان‌های آینده و جهان آن‌ها همواره برای انسان‌ جذاب و هیجان انگیز بوده است. تخیل و تصور در مورد آیندۀ‌ جهان و سرنوشت انسان مدرن، از سال‌ها پیش پایش را به دنیای
قصه و داستان باز کرده است و به دلیل جذابیت این موضوع نویسندگان بزرگی در آثارشان به آن پرداخته‌اند.

عنوان کتاب: فرنگیس

نویسنده: مهناز فتاحی

نـاشـر: سورة مهر

تعداد صفحات: 356

شیرزنان دلاور ایرانی همواره ثابت کرده‌اند در عرصه‌های مهم شجاعت و ایثار، به‌ویژه در بزنگاه‌های مهم و حیاتیِ پاسداشت از میهن اسلامی و ارزش‌ها، هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد. بی‌تردید، زحمات و تلاش‌های بزرگ‌زنان حماسه‌آفرین ایرانی در دوران دفاع مقدّس نقش مهمی در خلق تصاویری زیبا و ماندگار در روزها و ماه‌های هشت سال فداکاری مردم نجیب این آب‌وخاک شریف ایفا کرده است.

«فرنگیس» یکی از این گران‌قدر بانوان ایرانی است که با غیرت و حمیت عزتمندانه‌اش، همواره بی‌‌آنکه بر او تکلیفی یا از او توقعی باشد، وارد عرصه‌های دشوار مردانه شده است. با خواندن ماجرای زندگی این بانوی صبور و دلیر به الگویی ارزشمند از یک دختر، همسر، خواهر، مادر و زن ایرانی دست می‌یابیم. الگویی که نه‌تنها زنان بلکه مردان نیز می‌توانند در جنبه‌های بسیاری از او درس بگیرند.

روایت زندگی بانو حیدرپور، بخشی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های زنان شیردل کرد را در دوران پایداری بیان می‌کند. این کتاب که به شیوة خاطره‌نگاری در 12 فصل تنظیم شده است به زندگی این بانوی سربلند در نقش‌های گوناگون و ارزشمند زندگی بابرکتش (رزمنده، خواهر شهید و جانباز و...) می‌پردازد.